Wednesday, May 27, 2009

:: Uwais dan Bittih@watermelon ::

Gelagat Uwais yang sangat sukakan Buah Tembikai atau dalam bahasa Arabnya Bittih dan dalam bahasa Inggerisnya watermelon.!

Tiap kali saya atau abinya bawa ke kedai buah: syakbi@za'bi, pasti buah inilah yang dituju selalu.. Syakalnya @ bentuknya yang mirip bola (pada pengamatannya) menarik minat Uwais untuk mengangkatnya.. Terasa berat, usaha juga nak angkat. tak dapat angkat, jerit panggil ummi.. haha..

maka sepertilah Uwais yang menjual buah tembikai ni.. huhu


biddak bittih? haza hilu.. jayyid!

Hay ya 'ammu..hilu.. nus dinar kilo!

au hay.. tanziilat.. wahid, Dinar faqod! :)

Sedapnya musim panas2 ni duk makan buah tembikai atau buah tembikai susu (syamam) yum2x.. laziz jiddan.. alhamdulillah... :D

***************

syukran jazilan pada mama dan abi hanin kerana semalam petang membawa uwais bersama pulang ke rumah.. kata mereka nak testing untuk uwais.. ala-ala traininglh.. alhamdulillah uwais ok je.. mamanya kata lepas ni (lps mama abis final exam) blh duduk lg.. nk kena training juga kan..nanti kalu ada rezeki nak buat haji tahun ni, kena tinggalkan uwais buat sementara waktu.. :)

ok, syukran!

Apabila pak haji cilik buat 'kerja'nya.. mengemas da..sampai atas meja!

No comments:

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”