Saturday, November 22, 2008

breakfast..lunch....

Salam Sinar Bahagia...

bila masuk musim sejuk ni..mulalah perut pun asyik terasa lapar je... uhuhuuu... macam manalah nak kurangkan berat badan macam ni...;)

pagi tadi bangun lepas subuh terasa nak wat sarapan ala2 western gitu.. hihii..alah sekali sekala kan... asyik masak selera kita orang Malaysia je, boring juga..hihii.. saya buatkan sarapan untuk family kentang goreng fresh, sramble egg dan salad timun.. asal nak buat salad yg campur2 macam kubis merah, lobak, bawang besar dengan mayonnise tp bahan2 nya takde di rumah.. so, buat apa yg ada jelah...Hubby kata "wow, adik(uwais)..ummi buat sarap special arini'"..;) kihkihkihh...sesekala adanya specialnya utk si buah hati..ehem!!


inilah menu sarapannya hari ni..simple dan sedap!!heheee...

semalam sarapan nasi lemak bersama sambal ikan bilis, telur rebus dan untuk tengaharinya saya gorengkan ayam sebab nasinya masih ada, so saya tak masak dah..cuma tambahkan lauk ayam goreng je... :) tp gambarnya takde saya tak sempat amik..dek kelaparan..lupa nak click..hehee..

then lepas sarap saya masakkan untuk tengahari.. just simple cooking... yg ringkas dan cepat dimasak... saya pun tak tau nak namakan masakan saya ni ape..
tp saya gorengkan daging yg dipotong kecil bersama ketulan kecil ayam sedikit bersama bawang besar dan bawang putih dan kentang yang dipotong kiub..tambah halia hiris sikit..pastu saya masukkan sikit serbuk kunyit, sos tiram, lada hitam sikit, garam secukup rasa dan gula penambah perisa.. oh ya, saya ada tambah kayu manis sikit, bunga lawang, dan perahan lemon jus sikit..sebab apa..nak stable kan dengan ayam dan daging..(coz kt cni asyik makan ayam atau daging je, ikan susah nak jumpa, yg ada pun mujammad,beku)..


nilah rupanya...oh ya, saya terlupa..saya ada letakkan sekali lada hijau hiris..pedas sikit br best!!!

untuk sayur, saya just masak terung masak asam pedas..maybe bunyinya mcm pelik..tp saya x kisah..suka buat pelik sikit..hihi..ikut citarasa sendiri..selalunya buat bersama ayam..tp lauk dh ada... actually nak bagi ada kuah sikit untuk lunch ni..hubby suka makan ada kuah...:)

ok, nk bersiap gi sweileh gharbi...cari barang sikit...pergi dengan wawa, hubby tak ikut..banyak keje kuliah...

No comments:

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”