Friday, February 20, 2009

Salam Takziah...

Innalillahi wainnalillahi raaji'uun..

Salam Takziah buat keluarga Allahyarham Abu Usamah yang telah kembali ke rahmatullah... Allahyarham adalah jiran sebelah bangunan rumah kami sewa ni... dan juga pemilik sebuah kedai runcit berdekatan rumah kami...Beliau sangat baik dan peramah..baru je aritu terserempak dengan beliau dengan mukanya tersenyum...

balik dari solat jumaat tadi hubby bagitau hal ini.. hubby terbaca di pintu pagar rumahnya ada nota pemberitahuan tentang kematian beliau yg mana jenazahnya akan disembahyangkan di salah satu dewan di sini.. Moga Roh Allahyarham dicucuri rahmat dan tergolong di antara orang-orang yg soleh..Amiin. Al-Fatihah!

p/s: oleh sebab ramai yang salah faham hal ni, saya jelaskan bukannya Abu 'Amir yg dimaksudkan sepertimana nama yg dibagitahu adalah allahyarham abu Usamah..jiran sebelah bangunan kami ni..kedainya terletak di tepi jalan besar umah kami..sebelah farmasi.. sekian sedia maklum!

2 comments:

Anonymous said...

Ayu..
Pakcik pongkok tuh ke, yang sebelah kedai Barakat tu?

Pakcik Bongkok tu sangatlah baik, mudah senyum dan sungguh memuliakan org.

Tu kedai favourite k ina dulu sebelum kenal kedai Tul Karam..kedai untuk beli rempah ratus.

Baik betul Pakcik Bongkok tu...Semoga Allah memcucuri rahmat ke atasnya.

Unknown said...

eh kaka ina.. sume orang dah salah faham nih..aduh.. bukan abu 'amir tu.. ni jiran bangunan sebelah bangunan kmi ni... abu usamah.. kdai dia kt tepi jalan besar sebelah soidiliah tu..yg kak ina selalu bli kt situ.. ni nampaknya nak kna tulis lg detail ni biar org tak salah faham..huhu..

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”