Saturday, April 25, 2009

:: Syafakallah Fauran Sayang ::

Assalamu'alaikum wrt...

Hari ini buah hati saya demam, tak berapa sedap badan katanya.. Mula rasa tak sedap badan sejak pulang dari Sweileh Gharbi petang semalam.. selepas hubby belanja makan Mansaf! Malamnya tu hubby dah tak larat nak buat kerja-kerja kuliahnya.. After Isya' terus baring, berehat... saya bagikan padanya air suam dan panadol moga2 demamnya kebah esok pagi.. Terasa badannya panas malam tu.. tuamkan juga kepalanya dengan tuala basah.. (sekadar ikhtiar.. ;)

Sehari sebelum tu, saya yang terasa panas badan..hubby yang katalah..saya tak pulak kata saya demam masa tu..tetiba hubby rasa badan saya panas.. hubby siap ambilkan tuala tuamkan ke kepala saya..huhu..sungguh terharu.. tetiba dapat layanan istimewa sungguh! hehe.. buatkan air teh panas dan suapkan roti..hihii.. syukran abg! :) Alhamdulillah...

Uwais sedang memegang dahi abinya..nak rasa panas lagi tak..?


Oleh kerana hubby tak sehat, saya dan uwais berdua ke kedai Tol Karim membeli barang keperluan dapur ditemani Ain, Jiran Melayu saya tu.. ;)

Ummi dan Uwais doakan abg cepat sembuh ye. Take Rest k.. Love u! :)

4 comments:

Haji Jim Nun al Urduni ( ABU LUQMAN ) said...

ASSALAMUALAIKUM,

>> Buat Sahabat ana yang di rahmati Allah
Ana doakan agar Allah memberikan kekuatan kepada anta serta menyembuhkan anta dari demam. Syafakallah Ya Akhie, Amin Ya Rabbal 'alamin

abu uwais said...

ila Abu Luqman:
syukran atas doa anta.. insyaAllah mg ana cepat sembuh..! :)

luvly aimira said...

Semoga cepat sembuh abi uwais.. uwais pun pandai jg abi ek.. :)

uwais amzar b. mohd najib said...

mestilah cik Ara.. ummi dh penat jg uwais dan abi demam.. hanin pun skali.. jadi uwais kenalah takes turn jg abi lak..hihii.. :)

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”