Sunday, July 19, 2009

:: Majlis Memperingati Israk Mikraj ::

Assalamu'alaikum wrt..

Salam rindu buat semua...
(lama sungguh blog ini sepi tanpa entry terkininya ;) )

Sekali lagi pihak PPMAj mengadakan satu forum sempena memperingati Isra' Mikraj pada Jumaat lepas (17hb Julai 2009) selepas solat jumaat bertempat seperti biasa di Bayt Hanoun.

Dan juga seperti sebelum ini, kami pihak akhawat (para ibu kecuali Miss Timb Pres) ditugaskan untuk sediakan juadah makanan tengahari buat para hadirin yang datang. Program masak-memasak dimulakan seawal pagi. Alhamdulillah, semua kerja jadi ringan apabila semuanya mantap dalam memberikan kerjasama. hihii.. (tahniah!) Alhamdulillah juga saya dapat bersama-sama kalian (sedangkan kalau di rumah, bau saja masak2 ni dah tak boleh tahan..) sungguh Allah Maha memberi rahmat..!


Forum kali ini bertajuk : "Peranan Solat dalam membina dan membentuk peribadi Muslim"

Dengan Tema : MENYINGKAP TABIR DI SEBALIK ISRA' & MIKRAJ

Majlis dipengerusikan oleh Ust. Syed Helmi dan Ahli Panelnya terdiri daripada :

1. Ustaz Fakhrurrazi

2. Ustaz Wan Yusrizal

3. Ustaz Mohd. Najib Jaffar

Forum ini mengupas tajuk bagaimana dengan Solat itu sendiri, dapat malah mampu membina dan membentuk peribadi setiap muslim itu ke arah yang positif, yang lebih baik dan mulia. Dimana dengan rahmat dan petunjukNya menghindar mereka daripada melakukan perkara-perkara mungkar kepada Allah SWT. Ustaz Razi menjawab soalan khusus kepada makrifatullah, ustaz Yus pula lebih kepada Falsafah Solat itu sendiri manakala Ust najib lebih berkisar kepada soalan umum tentang solat. Dengan pengerusinya yang bijak menarik hadirin yang hadir, buat majlis ini tak lekang dari bosan dan mengantuk.. ;) Para Panelnya pun tak kurang menariknya.. :)



Selepas tamatnya Forum, kami semua menjamu selera makan tengahari. Majlis diteruskan dengan penyampaian cenderahati kepada para ahli panel dan moderator serta kepada mereka yang telah khirij iaitu Ustaz Muhaimin, ustaz Mahyuddin, Ustaz Razi dan juga Ustazah Wahida. Akhirnya satu persembahan istimewa daripada ketiga-tiga ustaz yang akan khirij. Wah.. bakat2 terpendam sungguh mereka ni! suara dah ada.. ;)



Majlis yang sederhana tapi cukup meriah dan bermanfaat kepada semua insyaAllah.. tahniah buat PPMAj atas usaha penganjuran majlis sebegini. Moga terus mantap dan dinamik! :)



Tak lupa juga kepada tuan rumah (En Shahrul dan Pn Marwah) atas jasa baik selalu sudi mengadakan majlis2 di rumah mereka. Moga Rahmat Allah sentiasa bersama kalian.

Mungkin video untuk forum tersebut boleh dilihat pada blog PPMAj (kalau mereka uploadlah) hii

Ok, wassalam.

No comments:

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”