Sunday, June 7, 2009

:: AKHIRNYA UWAIS DAPAT ADIK 'KEMBAR' ::

Assalamu'alaikum wrt...

Alhamdulillah... akhirnya berita gembira itu tiba juga... ye, Uwais dapat adik 'kembar' nya pada pukul 1am waktu Malaysia tadi! 'kembar' sebab baby boy dan anak kepada kakak kembar saya ;) Saya baru kol mak tadi melaui hp ateh, mak bagitahu mukanya pun seiras abg uwaisnya.. hihii.. putih dan semangat!namanya pun dah dekat2.. ;)


ImageChef.com Poetry Blender


Mabruk 'ala Ateh Ana dan Ateh Zack atas kelahiran mutiara hati sulung kalian hari ini.. (7HB Jun 2009). Mutiara Hati yang diberi nama Ahmad Tsaqif Amsyar bin Ahmad Zakhran telah selamat dilahirkan seberat 3.3kg melaui ceaseran atas sebab-sebab sedikit complication yang tak dapat dilahirkan normal. seperti masalah saya juga dahulu ketika mahu lahirkan uwais amzar.. Takpelah, mungkin belum rezekinya nak bersalin normal..yang penting kedua-dua ummi dan Tsaqif selamat dan cepat sehat!

Bercakap dengan ipar, katanya mereka dah bagitahu melalui SMS tentang berita ini, tapi masih tak sampai2.. asyik fail katanya.. saya pula yang dah risau (sebab lama sangat dari semalam dah sakitnya takkan tak bersalin lagi), terus call mereka tadi.. Barulah dapat tahu berita gembira ni..

Bila bercakap dengan mak dan kakak kembar, hati tetiba rasa nak nangis.. tapi tahankan.. huhu.. alangkah indahnya jika kini sedang bersama kalian!! tapi apakan daya.. kami masih jauh di seberang lautan... Hanya doa yang kami titipkan agar kalian semua selamat dan baik-baik belaka..

Tak sabar nak balik tetiba menerpa masuk ke dalam minda.. ;) sabar..sabar..ye ummi! huhu

* ateh, jgn lupa nanti hantarkan gambar2 Tsaqif tau! :D

6 comments:

desperate mama said...

congrats to zakhran..... jadik bapak org dh adik i tu.....

Unknown said...

tulah fidza...

dah jadi bapak orang dah 'adik' kita tu.. kih3x.. (jd abg ipar lak skrg) jodoh..takdir.. :)

ummu ammar said...

Assalamualaikum...

Tahniah ye uwais dah dapat sepupu baru... tambah lagi gang uwais yer...

wassalam

Unknown said...

syukran..syukran.. (dan juga dr pihak kembar) hihii..

Anonymous said...

Ntahapa hapa la korang nih ngumpat kat aku dalam blog.... anyway, tqvm, semoga aku terus jadi hensem walaupun dah bergelar bapak kepada seorang baby yang comel hehehehe.... -Zack-

Unknown said...

Yolah tu walid Zack.. :p apa-apalah... kem salam ateh!

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”