Sunday, August 30, 2009

KEK

Semalam(29 Ogos) Birthday Ummu Uwais.. yg ke-28.. Alhamdulillah, syukur atas nikmat usia, kehidupan, segala-galanyalah yg Allah kurniakan.. makin bertambah usia, makin pendeklah sebenarnya masa yang ada.. Moga masa-masa ini dimanfaatkan sebaiknya untuk kebaikan demi bekalan menuju Ilahi yg entah bila Allah akan panggil.. Ku pohon selalu petunjuk, istiqamah, ditetapkan iman padaNya.. moga segala dosa-dosa lalu diampunkanNya, dan dosa-dosa ini tak bertambah seiring dengan pertambahan usiaku.. amiin ya Rabb..




Kek Birthday yg disediakan khas dari Bayt Hanoun, keluarga anak susuan saya, hanin. Mamanya bersama abinya berusaha buatkan kek yg kami tempah.. :) alhamdulillah sangat sedap dan laziz.. hehe. Kami makan bersama-sama dengan ahli ppmaj yg lain ketika majlis Iftar yg dibuat kali ini di rumah Ust Syed dan K.Pah. Ikatan Ukhuwwah Fillah, insyaAllah yg telah terbina semakin akrab antara kami. InsyaAllah tunggu giliran iftar di rumah kami pula.. (rumah baru).. Entry ini ringkas saja kerana saya bersama suami sedang sibuk mengemas/packing barang2 untuk berpindah ke rumah sewa yg baru yg terletak berdekatan saja dengan rumah sewa sekarang.. :)

Buat Hubby, Syukran atas hadiah yg diberikan..:) so sweet.. harapan umi cume kebahagiaan ini seiring selalu bersama dalam keluarga kita yg masih awal terbina. Bimbinganmu, tarbiahmu, didikanmu amat umi perlukan untuk perubahan yg lebih baik. Thanks for everything.. Allahu yurdho 'alaik.. :)

Note: maaf, kek ni diharap tidak menguji kalian yg sedang berpuasa..hehe.. ;)


5 comments:

Ain Allen said...

cam sdap je.. haha.. selamat hari lahir. semoga Allah berkati dan redhai selalu. :) kirim peluk dan cium utk uwais! hihi.. rindu!

Nabilah Husna said...

Assalamualaikum

Salam Ukhuwah fillah
Selamat Menjalani Ibadah Puasa
dan Selamat Menyambut Hari Ulang Tahun yang ke 28

Jika ada kelapangan masa, ziarahlah blogsaya yang tak seberapa ini.

Haji Jim Nun al Urduni ( ABU LUQMAN ) said...

Assalamualaikum

Selamat Berpuasa
Info terkini pada blog-blog abu Luqman. Jika kelapangan, silalah ziarah

Ilyana Ar Razi said...

salam ayu,

selamat hari lahir. semoga setiap yg diimpikan tercapai dgn izin dan keberkatan dari Allah.

nsmujahidahnmnor said...

sedapnye nmpk kek tuuuu

nakkkk

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”