Wednesday, August 19, 2009

:: Ramadhan Al-Kareem ::

Assalamu'alaikum wrt...

1 Ramadhan 1430h disambut pada Jumaat, 21 Ogos 2009 (Malaysia) dan pada hari Sabtu, 22 Ogos 2009 (Jordan) .. ada 2 @ 3 hari je lagi.. Dan pada 1 ramadhan ini pihak ppmaj akan menganjurkan majlis ihya' ramadhan.. selamat menyambut ramadhan mubarak!

Uwais: SELAMAT PUASA! :)



Ummi & Abi: Salam Ramadhan Kareem buat semua kaum keluarga di Malaysia khususnya, sahabat2 di mana jua berada dan kaum Muslimin dan Muslimat seluruh dunia amnya..

Semoga masih diberi kesempatan untuk menjalani ibadah ini, Dalam kesihatan yg baik, Iman yg Kuat, Taqwa yang tinggi..

Moga ibadah kali ini lebih baik dari sebelumnya, manfaatkan bersama segala kebaikan di dalamnya, diberi Berkat dan Rahmat selalu.. Moga sentiasa dalam orang-orang yg bersyukur.. amiin.

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat , dan dilakukan pada hari Jumaat.

Oleh itu KAMI TERLEBIH DAHULU MEMOHON MAAF jika kami ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja maupun yang di sengaja , semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati.

Ahlan Wasahlan Ramadhan dendangan Allahyarham Ust Asri bersama sahabat2nya


P/S : Jemput baca Tawaran Hebat ini..
dan juga tawaran yg ini..

syukran kerana luangkan masa anda.. :)


2 comments:

Ilyana Ar Razi said...

Ayu,

Maaf salah silap :)

Unknown said...

kakak,

samalah kami pun begitu..maafkan jika ada salah silap :)

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”