Tuesday, December 1, 2009

Selamat Pulang Para Hujjaj ke Bumi Sweileh

Kami sekeluarga mengucapkan selamat kembali kepada para sahabat yang telah pun pulang dari mengerjakan ibadah haji, iaitu Ust Mujahid dan K.ina, Marwah dan Shahrul, Abg Zul dan K.Yuslina serta Hyree pada petang tadi. Moga kalian semua mendapat haji yg mabrur serta dalam keadaan kesihatan yang baik.

Lepas solat isya' tadi hampir semua datang berkumpul ke rumah Ust Mujahid dan K.ina bagi meraikan kepulangan mereka semua. Semuanya yang pulang berkumpul di sana. Alhamdulillah..seronok dapat berjumpa mereka semula. Meriahkan semula keluarga Sweileh kami.. hihii :D Terpancar kegembiraan dan keceriaan di wajah anak-anak yang telah ditinggalkan sepanjang pemergian mereka ke Tanah Suci selama lebih kurang 2 minggu..

Pada hari ini, kami juga mengalu-alukan kedatangan adik-adik Irbid yang diketuai oleh adik Farah a.k.a 'big boss' oleh ainul ke bumi Amman.. Selain Farah dan Ainul, turut serta adalah Faezza, Nyla, Hetty, Diela dan Fathiyyah. Ainul dan fathiyyah datang kemudian selepas habis kuliah mereka pagi tadi. Syukran 'ala ziaratukum.. salam ukhuwwah berkekalan dari kami semua.. :)

bergambar kenangan.. :) salam ukhuwwah fillah abadan abada, insyaAllah..
-------------------------------------------------------------------------------------------

jamuan raya di rumah Ust Arman

keseronokan anak-anak2..di rumah ust Arman

Pada hari semalam pula, kami mendapat undangan majlis raya di rumah Ust Arman dan Ustazah Su@K.Su. Setibanya di sana, kami mendapat tahu bahawa Ust Arman sedang sakit.. Kami turut simpati atas apa yang menimpa beliau kini. Kesihatannya terganggu kebelakangan ini. Dan tadi kami mendapat berita bahawa beliau kini dimasukkan ke ICU.. Moga Beliau cepat sembuh dari sakitnya dan kepada keluarga beliau, harap tabah dan sabar dalam hadapi ujian ini. Kami warga Sweileh mnelalui pihak PPMAj, insyaAllah akan mengadakan solat hajat esok selepas maghrib. Mari sama-sama kita doakan agar beliau pulih seperti biasa. amiin..

dihadapan rumah ust arman..


Moga Allah perkenankan doa-doa kita..amiin..


No comments:

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”