Saturday, December 12, 2009

Takziah... Al-Fatihah..

Assalamu'alaikum wrt..

Salam Takziah dari kami sekeluarga buat keluarga Al-Marhum Ust Arman.. Seusai kelas Liqa' Tafaqquh pagi tadi, pihak ppma mendapat makluman dari pengarah MSD menyatakan bahawa solat jenazah akan diadakan pada pukul 12pm. Selesai saja solat zohor, kami semua yang hadiri kelas, mengambil keputusan untuk terus ke rumah Ust Sulaiman di mana solat akan diadakan di sana. Sampai di sana, jenazah masih belum lagi tiba dan lebih kurang pukul 1pm baru solat jenazah disempurnakan. Kami yang hadir sempat menatap Arwah buat kali terakhir sambil iringan doa buat Arwah semoga Rohnya dicucuri Rahmat dan berehat dengan aman di sana.....

Dalam Kenangan.. Allahyarham Ust Arman bin Md Rusoff, peg atase pendidikan JPM Jordan..ketika di majlis raya eidul fitri pelajar2 Amman..

Semoga Allah melimpahkan pengampunan, kasih sayang dan Rahmah yang seluas-luasnya ke atas roh al-Marhum Ust Arman. Juga seluas kesabaran dan ketabahan kami doakan buat Ustazah Suriani@K.Su dan anak-anak serta ahli keluarga yang telah ditinggalkan.

"Tiap-tiap yg hidup itu pasti merasai mati.."

..Cukuplah mati sebagai satu peringatan buat kita semua...

link: saifulislam.com.. Di Bumi Itu JanjiNYA...

No comments:

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”