Saturday, December 19, 2009

'Ammu.. Ma'assalamah...

Salam semua..

Uwais nak ucapkan selamat pulang ke Tanah Air kepada 'ammu mahyuddin yang telah pun berjaya menamatkan pengajian M.A nya dalam bidang Fiqh wa Usul di Jami'ah Urduniyyah.

Semalam 'ammu dah pun berangkat ke Tanah Air menaiki Flight Emirates dan khabarnya telah selamat pun tiba ke Tanah Air tercinta hari ini.

Umi kata, dulu masa mula-mula menjejak kaki ke bumi Urdun, 'ammu, abi, umi dan kholah wahida berangkat bersama menaiki Flight Qatar kira-kira 2 tahun yg lepas. Masa tu uwais masih di dalam kandungan lagi. Antara mereka bertiga, tinggal abi saja di sini meneruskan perjuangan mengembara ilmu yang masih berbaki lebih kurang setahun lagi mengikut kontrak cuti belajarnya..

Dan buat 'ammu, selamat meneruskan perjuangan di Tanah Air pula dalam mengembangkan dan menyampaikan pula ilmu-ilmu yang telah ditimba di bumi anbiya' ini buat mereka yang dahagakan ilmu Allah ini.. InsyaAllah ada rezki kita berjumpa lagi di Tanah Air. Doakan kami semua di sini baik-baik saja dan dipermudahkan segalan urusan..

Jazakallah khairan kathira atas segala-galanya.. :) ukhuwwah Fillah abdan abada.. erm, terbayang wajah ceria kholah Sayyidah menyambut kepulangan suami tercinta.. hehe :D


p/s: Buat Abi tersayang, kuatkan semangat, cekal dan tabah dalam melayari perjuanganmu di sini. Moga dipermudahkan segala-galanya urusanmu..amiin. :)

1 comment:

Anonymous said...

BLOG YANG BAGUS AKU PUNYA SEDIKIT NASEHAT NIH
ISINYA TENTANG ISLAM KUNJUNGI BLOG http://im-rouyani.blogspot.com
DAN BERI KOMENTAR

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”