Wednesday, November 18, 2009

Moga Selamat Semuanya...

Assalamu'alaikum wrt..

Tika sedang menyediakan sarapan pagi tadi, tetiba bunyi deringan dari hp saya.. tercatit nama shahrul.. erm, mama hanin barangkali.. Mama Hanin khabarkan yang mereka dah sampai di border Saudi.. Sampainya malam tadi lagi.. lamalah juga mereka berhenti di border tersebut.. urusan pasport dan visa barangkali..

Semalam tengahari kami dan beberapa sahabat mengiringi sahabat2 yang akan bertolak ke Tanah Suci Mekah untuk menunaikan fardhu haji 1430.. Bas sudah pun meJustify Fullnunggu di seberang jalan berdekatan Sweileh Gharbi.. Hati sayu tetiba ketika bersalam-salaman dengan mereka.. Berderai juga air mata akhirnya.. Lebih-lebih lagi melihat anak-anak yang ditinggalkan sementara demi menunaikan ibadah wajib yang menjadi salah satu rukun Islam itu.. InsyaAllah sepeninggalan kalian, kami yang masih di sini akan tengok-tengokkan anak-anak kalian. InsyaAllah khairan..

Dan sebelum itu lebih kurang pukul 10am lebih, saya dan uwais menemani Mama hanin dan abinya ketika mahu meninggalkan Hanin di rumah tetahnya, pengasuhnya kini.. Masa di sini pun, hati ni tetiba rasa sebak mengenangkan Hanin akan ditinggalkan lama bersama tetahnya.. Maklum hati ibu barangkali.. lebih-lebih lagi saya adalah ibu susunya selama beberapa bulan dahulu.. sedihlah juga dan akhirnya tika bersama mamanya, air mata berjujuran juga.. Allah... Hanin nangis ketika kami keluar tinggalkannya.. huhu... Sabar ye hanin.. 2 minggu je mama abi pergi.. InsyaAllah hari cuti atau bila-bila umi dan adik uwais datang ambil Hanin.. kita spent time bersama k..

mama Hanin dah bagitahu pada tetahnya (ummu Haitham), ada masa nanti saya (umminya) akan datang ambilnya unuk buat ubat rindu pada mama abinya..

Manakala anak-anak K.ina dan Ust Mujahid pula diamanahkan kepada adik2 di Amman dan juga Irbid.. Sekarang ini dijaga dulu oleh Ayman, Nazirah dan Siti Hasliza serta bonda Irfan (yana) secara bergilir-gilir di rumah k.ina sendiri.. Jika emergency, mereka pergi ke kuliah, Yana pula akan take turn hinggalah mereka pulang.. Tadi pun saya dan bondanya Irfan sempat pergi menjenguk keadaan mereka.. Tunggu sehingga mereka pulang. Alhamdulillah bubu nampaknya mudah dijaga.. suka sangat dia nampak saya dan uwais datang tadi.. :D.. Yaya pun baik saja.. Alhamdulillah.. mg dipermudahkan segalanya..

Uwais tengah main bersama Aeish, anak K.Yus.. saya diminta tolong jagakannya sebentar oleh Shila sementara beliau mahu ke MSD ada urusan sedikit.. (dalam masa mami dan papanya ke Mekah, Shila diamanahkan untuk menjaga anak-anaknya..abgnya Laith ke sekolah..Hubby pula diamanahkan menghantar dan mengambil Laith di sekolah)

ok, nak pergi sediakan makanan tengah hari dulu.. :D

Moga Selamat Semuanya... amiin.

2 comments:

Unknown said...

salam....xaci ni nme ank dara je disebut. bonda duk relax je ek....yla

Unknown said...

alamaks!! hehe.. dah tambah dah.. :p

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”