Tuesday, August 31, 2010

Uwais Mood: Upin & Ipin: kisah dan tauladan

Upin & Ipin : Kisah dan tauladan (sempena ramadhan dan eidul fitri.. ( uwais mood) ^-^



Mari sama-sama memanfaatkan Hari2 Ramadhan yang masih berbaki dengan perkara-perkara kebajikan sebagaimana yang dituntut oleh agama... anak-anak sekalian.. jgn main mercun2 ye... bukan sahaja bahayakan diri dan nyawa, malah membazirkan waktu dan wang... ;)


salam ramadhan mubaraq... mari mencari malam lailatul Qadar.. ! :)


3 comments:

Ckin Kembaq said...

umi,payah sangat nak jaga dari tidur..ada cara x?..huhu

Unknown said...

ckin, xde pula cara spesific akk nk jaga dr tido krn alhamdulillah krn akk mudah terjaga.. tp akk ada terbaca tips mudah bgn tido ni.. try baca di link sini: http://epondok.wordpress.com/2009/09/28/13-cara-mudah-bangun-qiamullail/

wallahua'lam :) moga bermanfaat ..

Ckin Kembaq said...

okeh akak..insyaAllah akan diusahakan..

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”