Wednesday, September 23, 2009

Happy Raya Lagi..

sambungan dalam Mood Raya Perantauan...

malam raya (takbir raya di bayt 'Azzab)




Dalam Kerendahan Hati ada Ketinggian Budi, Dalam kemiskinan Harta ada kekayaan Jiwa, Dalam Kelembutan Lidah ada Keterlanjuran Kata, Dalam Gurau dan Senda, Tentu ada Khilaf dan Dosa..
Bermaaf-maafan Tanda Bersihnya Jiwa
Moga Ukhuwwah ini Kekal Selamanya Dalam Kasih dan RedhaNya sentiasa..

1 Syawal
Selepas beraya di Embassy, Beraya ke 3 rumah warga melayu sweileh.. sempena meriahkan suasana raya sepertimana di malaysia..:) - Rumah K.ina & ust Mujahid, beit Hanoun dan Bayt Iqbal..


raya sakan anak-anak ni.. Bergaya semuanya, siap dengan handbag sekali.. lengkap! :)


2 Syawal
Ke Rumah K.Yuslina dan En Shanizul
Menu: Mee Rebus, nasi impit, Daging Dendeng, Nasi Putih, Ayam Paprik etc.. :)




3 Syawal
Open House Bayt Amzar@Bayt Iqbal
Menu: Nasi Impit, kuah kacang, rendang daging, mee sup dan Nasi Tomato..






Sekian saja coretan kami.. ada family lain lagi, tapi tak sempat nak bergambar bersama, ramai yang dah balik dulu.. ;)

Terima Kasih buat semua tetamu yang sudi hadir ke teratak kami.. yg berkorban masa dan tenaga membantu diucapkan jazakumullah khairan kathira.. salah-silap, terkurang di mana-mana, harap dimaafkan.. Selamat Hari Raya EidulFitri!! :)

No comments:

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”