Monday, September 21, 2009

1 Syawal di Embassy

Assalamu'alaikum wrt..

Salam Eid Mubarak, Kullu 'am wa antum bikhair..

Buat kedua kalinya kami sekeluarga menyambut kedatangan Syawal yg mulia diperantauan.. di bumi Urdun.. Alhamdulillah.. walaupun jauh dari keluarga tapi kami tetap bersyukur kerana diberi peluang merasa berpuasa dan beraya diperantauan.. merasai suasana raya di bumi orang.. seronok juga dapat beraya bersama sahabat2 dan rakyat Malaysia yg berada di sini.. terubat jugalah rasa rindu pada musim raya di Malaysia.. :)

Hujan yang telah lama tidak membasahi bumi Urdun, telah turun di pagi Syawal yg mulia.. Subhanallah..Maha Suci Allah.. Hujan rahmat di pagi itu.. alhamdulillah...

1 Syawal 1430, kami dan semua warga Sweileh menyambut raya di kedutaan Malaysia-Jordan, Amman. Seawal 7.30am kami semua bertolak ke sana dengan menaiki bas yang pihak PPMAj sewakan.

Kami menunaikan solat raya bersama pada pukul 8 am di bahagian bawah bangunan kedutaan. Selesainya, kami bersalam-salaman dan bermaaf-maafan sesama kami.

Seusai solat, kami dijamu makanan raya.. nasi impit, kuah kacang, rendang ayam, kuah lodeh, bihun goreng dan juga beberapa jenis kuih-muih tradisional serta buah-buahan pencuci mulut.

kanak-kanaklah yg paling gembira di hari raya ni.. Bertemu ramai kawan dan dapat makan sedap-sedap barangkali.. (bukan duit rayalah..sebab xde edisi duit raya di sini..hehe..)

ok, kami kongsikan sedikit gambar-gambar raya kami di sini..

Uwais dan hanin yg gembira sambut raya..

bergambar di hadapan bangunan kedutaan

warga berkeluarga Sweileh bergambar bersama Ust Sulaiman

Kenang-kenangan..

Bersama keluarga Ust nasir dan yana@abu & Ummu Irfan yg pertama kali raya di Jordan

Uwais Amzar

Muhammad Irfanulhakim @ irfan

Hanin

Syarifah Nisrin @ Nisrin

sempat posing raya mereka berempat ni..

abi dan uwais

ummi dan uwais

Slot Salam Raya dengan Datuk dan Datin kedutaan

eceh.ceh..ceh.. ;)

ceria sungguh si irfan nih..

merenung langit yg luas..!

bergambar bersama Datin dan Datuk Embassy

sebelum pulang ke Sweileh.. then ke rumah K.Ina dan Ust Mujahid yang tidak hadir sama di majlis raya ini.. ;)


Selamat Hari Raya Semua..!! Maaf Zahir dan Batin.. :)

3 comments:

Gatto999 said...

Ciao from Italy
=^.^=

Ilyana Ar Razi said...

Salam Aidilfitri buat Ayu sekeluarga :)

bayt iqbal said...

bayt iqbal:

comel nye 4 orang budak kecik tu.. hihii..

selamat hari raya buat keluarga cik ayu :)

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”