Sunday, May 30, 2010

Tentangnya...

Anakanda, Uwais pada hari Jumaat lepas (28Mei) demam panas (hampir cecah 40'c suhu badannya!) Umi mula rasa panasnya pada sebelah petang sehari sebelumnya ketika umi dan sahabat2 umi yg lain sedang sibuk masak-memasak untuk jamuan program AGM PPMAj.. Ketika tu belum panas sangat, abi cuma sapukan air asam jawa pada kepala dan badannya sebagai langkah awal bagi surutkan panasnya. Dan pada tengah malamnya, baru umi masukkan ubat Tahmil pada uwais. Walaupun demam agak panas, Uwais tidak pula merengek-rengek..cuma terbaring lesu.. dan kata pada umi.. nak tido..

Malam tu umi tak dapat tidur dengan lena. Begitu juga Uwais. Kejap2 dia terjaga mahu umi peluknya.. Hati seorang ibu yg telah melahirkannya, memang sayu hati tengok anakanda berkeadaan begitu.. Umi terus-terusan berdoa agar panasnya surut sok pagi.. namun, keesokannya panasnya masih tak surut, umi dan abi ambil keputusan untuk membawanya berjumpa doktor di Klinik 24 jam berdekatan rumah. Ketika tu pukul 7am lebih iaitu sebelum kami mahu hadiri majlis AGM PPMAj. Namun, doktor tidak buka2 pintu setelah abi tekan loceng banyak kali. Klinik lain x buka lagi. Kami tawakal dulu, terus ke majlis tersebut yg diadakan di rumah bayt Ma'arij. Ketika program berjalan, uwais terbaring saja, tak merengek dan kata nak tido.. Mama bawakan ubat tahmil dan temperature test. Masa tu suhunya dah 38 lebih!

Program habis sebelum solat jumaat. Seusai solat, umi dan abi bawanya terus berjumpa doktor di klinik tersebut. Alhamdulillah doktor ada. selepas buat pemeriksaan, suhunya meningkat lagi 39.8'c! Doktor bagi 2 suntikan di punggungnya. Oleh sebab uwais ada sedikit batuk, dan nafasnya berbunyi, doktor bagi ubat sedut (umi xtau namanya..huhu). Terakhir, Doktor masukkan air di dalam badannya agar suhunya turun. Syukur Alhamdulillah suhunya terus turun ke 37.5'c. Tapi Uwais tetap nampak lesu dan agak penat.. yang jadi umi berair mata tetiba apabila doktor cucuk 2x kali di tangannya sebelum dapat cari urat untuk masukkan air tersebut..huhu.. saat tu, umi terasa sangat pilu.. dengar uwais ngadu sakit... tapi umi dan abi tenangkannya.. Alhamdulillah tak nangis.. anta batol, doktor kata.. Masa tu umi terkenangkan ada ibu bapa yg mempunyai anak yang terlantar di hospital, sakit... oh, umi dapat rasa sebaknya hati mereka..malah lagi sebak dari apa yg umi rasa waktu ni.. Hati seorang ibu... hanya yg pernah laluinya benar2 rasakannya...



Alhamdulillah Hari ni Uwais sudah makin ceria dan sihat! dah mahu makan dan cakap banyak! :) Thanks Allah.. dariMu datangnya sakit dan dariMu jua segala penawar..

**************************************************

Sedikit Gambar ketika AGM bagi sesi lantikan 2010/2011..

Calon-Calon yg dipertandingkan .. ;)

Mantan Presiden, ust Asyraf sedang memberikan ucapan dasar sebelum mesyuarat bermula

Selesai sudah majlis AGM PPMAj.. Barisan Kepimpinan baru sudah pun dilantik. Bagi keputusan penuh perlantikan tersebut, bolehlah rujuk pada blog rasmi PPMAj.. :)

Amanah baru.. Tanggungjawab baru.. Ust Muhammad B. Sidek menerima lantikan baru bagi jawatan Presiden sesi 2010/2011 daripada Pengarah MSD, Hj Ust Sulaiman


Dan pada pukul 2pm hari ini (30Mei) telah diadakan Majlis ringkas bagi meraikan Ust asyraf yang sudah pun tamat pengajiannya dan akan pulang ke Tanah Air.

Gambar Kenangan... Ust Asyraf juga bakal melangsungkan perkahwinannya bulan Julai nanti insyaAllah.. moga Allah mudahkan urusannya.. :) Selamat Teruskan Perjuangan..


Sekian... ^-^


Opps..!! sebelum tu, nak promosikan juga jualan pihak PPMAj terkini.. Sila layari MySweilehTrading... :) Beli..Beli.. Jangan X Beli... ;)

3 comments:

Ilyana Ar Razi said...

salam to abg uwais,

cian diee ...

bykkan rehat, minum air kosong serta buah2 yer.

cian kat umi jgk :)

farah said...

Moga uwais diberi kesihatan selalu..boleh melihat senyum dan riangnya sepanjang masa..moga akak sekeluarga diberi keberkatan sepanjang masa..jumpa nnt kak..take care salam

Unknown said...

K.Yana dan Adik farah..

InsyaAllah... :) jazakumullah khairan kathira...

farah, kna dtg sblm kami berangkat ke umrah tau.. ;)

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”