Sunday, October 25, 2009

Syitaa'..Sejuk..Winter..

Entry santai...

Sekarang sudah hampir penghujung bulan oktober.. petanda kepada bermulanya musim sejuk mahu bertamu semula... huhu.. kesejukan itu mula terasa lebih-lebih lagi bila di dalam rumah.. terasa sejukkk saja.. kalau tak banyak kerja harian, mulalah rasa menggigil tu datang menerpa..huhu.. uwais pula dh mula datang 'flu'nya sikit2.. sejuklah tu.. Ini baru permulaan episod winter.. belum dikemuncaknya.. tapi kami tetap sukakan winter.. kerananya tetap istimewa.. selain dapat merasa dan melihat bakal panorama salji yg putih menutupi pohon2 pokok, bumbung rumah, jalan raya sebagainya.. walaupun itu kemungkinan saja kerana pada tahun lepas, salji tidaklah setebal yg sebelumnya.. sedikit saja..

dan mungkin juga pada hujung bulan ini, waktu di sini akan bertukar iaitu dianjakkan sejam awal dari masa asalnya.. (beza masa sekarang dengan Malaysia 5jam pada musim panas, manakala beza 6 jam pada musim sejuk..)

aik..dah pakai baju sejuk ke.. ooo..buat iklan hp yer.. hehe


ahlan Syitaa'... ;)



Note: Moga dipermudahkan segala urusannya..amiin ya Rabb..

2 comments:

Zil-el-Saif said...

Kelantan pun musim sejuk
Tak tau macam mana nak buang salji bertimbun dalam reban angsa

Unknown said...

hehe.. pasti 'menarik' saljinya.. kih2x.. (pandai sungguh berjenaka..) ;)

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”