Saturday, December 27, 2008

Gaza - TahtanNar - Diserang lagi...

Sedang Memangku uwais selepas menyusukannya yang sedang nyenyak tidur... tetiba saya dikejutkan oleh suara-suara melaung Takbir Allahu Albar!!! berulang-ulang kali...saya tak dapat mendengar dengan jelas apa yang dilaungkan beramai-ramai..tapi saya tahu itu adalah untuk Yahudi Laknatullah yang telah melakukan pelbagai kezaliman sejak dahulu lagi terhadap orang Islam terutamanya saudara-saudara islam kita di Palestin...



Dan pastinya rentetan daripada pengeboman pada tengahari tadi ke atas Bandar Gaza oleh Israel laknatullah.. Dikhabarkan setakat ini seramai 225 orang telah syahid dan lebih kurang 700 orang yang telah tercedera... Dakwa mereka untuk menyerang Hamas tapi apa yang terjadi serangan ke atas penduduk awam Gaza..Sekadar alasan mereka yang sememangnya suka memutar belit dan golongan durjana!!



sungguh terasa diri ini untuk bersama mereka... dan saya bersama takbir mengikut mereka melaungkannya... Ya Allah... Engkau Selamatkanlah umat Islam di Palestin, berikanlah kekuatan kepada Mereka dalam menentang Yahudi Laknatullah!!! Hanya Engkaulah segala Pengharapan kami...

Mari kawan-kawan kita berdoa akan kesejahteraan buat mereka di sana...Amiin.

2 comments:

Unknown said...

اللهم أعزّ الإسلام والمسلمين، وأذلّ المعتدين الظالمين، ودمّر أعداءك أعداء الدين، وانصرنا عليهم يا رب العالمين، اللهم انصر إخواننا في غزة وفلسطين وفي كل مكان،وارفع عنهم القحط والبلاء،والحرب والاعتداء.

Anonymous said...

* Abu Uwais *

:: Mutiara Kata ::

“Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan 1 kelemahannya kau akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman janganlah kerana kebaikannya kerana dengan 1 keburukannya kau akan membencinya. Andai kau ingin bersahabat janganlah kerana ilmunya kerana apabila dia buntu kau akan memfitnahnya. Andai kau ingin berkawan janganlah kerana sifat cerianya kerana dia tak pandai menceriakan mungkin akan menyalahkannya. Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya kerana dia juga manusia biasa.”